Niezależnie od tego, w jaki sposób pracujesz przez internet – jeśli Twoja praca jest zdalna, potrzebujesz wsparcia technologicznego. Poniższe aplikacje umożliwią Ci zawarcie umowy przez Internet, ułatwią komunikację z klientami, pomogą zarządzać projektem i nie tylko.
Zoom
Zoom to doskonale znany wideo-komunikator, umożliwiający organizację nawet dużych spotkań. Za jego pomocą możesz między innymi poznać się lepiej z klientem, zorganizować firmowe spotkanie, czy zaprezentować wyniki swojej pracy. Zoom to również narzędzie mogące wesprzeć zawieranie umowy przez internet – przed podpisaniem jakiegokolwiek dokumentu należy przecież spotkać się z klientem, omówić jego oczekiwania i zapoznać się z projektem. Komunikator Zoom daje Ci właśnie taką możliwość.
Trello
Trello jest doskonałym narzędziem umożliwiającym sprawniejszą organizację pracy. Jego działanie opiera się na wirtualnych kartach, za pomocą których określamy konkretne cele (karty możemy organizować, np. według priorytetu). Możemy za ich pomocą również gromadzić wszelkie zebrane już dane i informacje niezbędne do zakończenia projektu. Trello wspiera użytkowników w wypracowaniu własnego sposobu organizacji pracy, nie narzuca konkretnych rozwiązań. Jest to więc rozwiązanie dobre również dla osób charakteryzujących się nietypowym podejściem do planowania pracy.
Umownik
Umownik to znakomite narzędzie, które pozwoli Ci na podpisanie nieograniczonej liczby umów z kolejnymi klientami przez internet! Nie musisz już osobiście stawiać się na spotkanie w celu podpisania dokumentu – z Umownikiem zrobisz to jednym kliknięciem. Umownik pozwala także przenieść cały proces przygotowania umowy do świata internetu – umożliwia prowadzenie negocjacji, wprowadzenie poprawek czy aktualizację wcześniejszych zapisów. Warto pamiętać, że umowy podpisane za pomocą tego narzędzia mają dokładnie taką wartość prawną, jak tradycyjne.
Dropbox
Dropbox to fantastyczny internetowy dysk, za pomocą którego możemy udostępniać konkretne dokumenty wybranym przez nas osobom. Doskonale nada się więc do tego, by przekazać współpracownikom raport dotyczący dotychczasowych postępów w pracy nad projektem, czy wysłać poufne dane, takie jak dokumenty firmowe konkretnemu odbiorcy. Dropbox zapewnia pełne bezpieczeństwo danych m.in za pomocą nowoczesnych metod szyfrowania.
Narzędzia Google
Narzędzia Google (Google Docs, Google Sheets, Google Slides) to w istocie internetowy pakiet biurowy, dzięki któremu zrezygnować możemy z droższych, często słabszych programów, a przygotowane przez nas prezentacje czy arkusze kalkulacyjne szybko i łatwo udostępnić określonym odbiorcom. Podobnie, jak zawarcie umowy przez internet, korzystanie z narzędzi Google oszczędzi nam w ten sposób czasu, jaki musielibyśmy poświęcić na niepotrzebne spotkania firmowe, jak i bezpośrednio z klientem.