Nowoczesny marketing internetowy wykorzystuje różne drogi, by trafić do odbiorcy, a także, by pozyskać reklamodawców. Te rodzaj środków przekazu ma oczywiście swoją specyfikę i całą listę zalet, patrząc chociażby na fakt, że na co dzień nie rozstajemy się ze smartfonami i stale funkcjonujemy online zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym. Sieć afiliacyjna to technika, w której reklamodawca zlecenia niezależnym marketingowcom działania oraz rozlicza ich za efekty kampanii. Czy to się opłaca?
- Jak działa sieć afiliacyjna Fireads?
- Reklama na poziomie
- Zalety marketingu afiliacyjnego
Jak działa sieć afiliacyjna Fireads?
Sam model zatrudniania i rozliczania niezależnych specjalistów od marketingu jest bardzo atrakcyjny dla obu stron. Przede wszystkim nie jest to technika marketingu, ale szereg działań w sieci, które mają potencjalnego klienta skierować na konkretną stronę, więc z założenia już jest alternatywą dla tradycyjnych już sieci reklamowych. Sieć afiliacyjna to rodzaj platformy, która w pewien sposób łączy wydawców i reklamodawców. To właśnie w tym miejscu ci drudzy poszukują programów, które są dla nich interesujące. By cała platforma mogła działać, oczywiście musi posiadać bazę zarówno reklamodawców, jak i wydawców. Musi być ona zweryfikowana i po akceptacji partner zyskuje dostęp do takich narzędzi jak teksty promocyjne i kreatywne, które można wykorzystywać w różnych kanałach, a najczęściej są to strony internetowe, media społecznościowe, newslettery.
Reklama na poziomie
Dobrze działające sieci afiliacyjne takie jak Fireads nie tylko pomagają osiągnąć sukces w promowaniu marki, ale również służą doradztwem ekspertów. Z założenia wspierają oni obie strony, a tym samym stale rozwijają konkretne programy. Gdy zastanawiamy się, co to jest sieć afiliacyjna, warto zauważyć, że to właśnie ona sprawia, że reklamodawcy mogą poświęcić czas na to, by zająć się prowadzeniem biznesu.
Zalety marketingu afiliacyjnego
Przede wszystkim Fireads zapewnia profesjonalne zarządzanie wszystkim procesom w obrębie sieci. Zespół account managerów, technologia i tracking gwarantują nie tylko skuteczność działań, ale także monitoring wszelkich działań. To również płynne wypłaty prowizji, co warunkuje bardzo często płynność finansową wydawców. Oczywiście same sieci to także szczegółowe informacje na temat wyników programu oraz przeprowadzają analizy, pomagają w opracowaniu strategii oraz pokazują, jak zarabiać w sieci afiliacyjnej. W efekcie kampania jest po prostu skuteczna. Bez problemu można więc wiązać takie partnerstwa, które będą odpowiadać na potrzeby obu stron.