Gdzie i jak szukać pracowników w branży HoReCa?

0
809

Czy przed okresem pandemii musiałeś zastanawiać się, gdzie i jak szukać pracowników, którzy zasilą Twój zespół sezonowo lub na stałe? Pracownicy tworzą przecież niezwykłą atmosferę miejsca oraz renomę, dzięki której klienci wracają i polecają Twój lokal znajomym. Dziś, po trudnym czasie ograniczeń, a wręcz zamrożenia branży HoReCa musisz stopniowo odbudować potęgę miejsca. Po pierwsze optymistyczne podejście i określenie grupy docelowej. Po drugie działanie, skoncentrowane na efekt.

Określ profil pracownika

Nietypowa sytuacja na rynku usług hotelarskich i gastronomicznych stworzyła bezprecendensową rzeczywistość, warunkującą deficyt pracowników w restauracjach, hotelach i klubach. Bez względu na to, czy prowadzisz sezonową knajpkę w kurorcie, obiekt noclegowy czy luksusową restaurację z domem weselnym wiesz, jak ciężko było utrzymać zatrudnienie stałych pracowników. Jeśli Ci się udało, rekrutuj osoby, które dopiero zaczynają przygodę z pracą zarobkową. Studenci będą mogli zdobyć doświadczenie, a ich status pozwoli Ci ograniczyć koszty zatrudnienia. Jeśli poszukujesz doświadczonych pracowników, rekrutuj wśród osób poszukujących pracy poprzez instytucje państwowe. Zatrudniając osobę, zarejestrowaną w Urzędzie Pracy możesz szybko znaleźć pracownika z odpowiednią praktyką zawodową. 

gastronomia

Otwórz się na nowe technologie

Zadbaj o sprawnie działającą, atrakcyjną wizualnie stronę internetową firmy oraz dopilnuj skutecznego pozycjonowania. Niech Twoja witryna będzie widoczna lokalnie, po wyszukaniu w mapach oraz hasłowo. Dzięki rozbudowanym możliwościom, jakie tworzą się dzięki Internetowi możesz szybko dotrzeć do potencjalnego pracownika. Na Twojej witrynie powinna znaleźć się zakładka o nazwie „Kariera” lub „Dołącz do nas”. Dzięki możliwości aplikowania online wiele osób będzie mogło przesłać wymagane dokumenty rekrutacyjne już przed spotkaniem. Nie zapominaj o aktywności w portalach społecznościowych. Zamieszczenie tam informacji o poszukiwaniu pracownika w atrakcyjnej wizualnie i werbalnie formie pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Serwisy ogłoszeniowe online to doskonały sposób na dotarcie do potencjalnych pracowników. Zamieszczaj ogłoszenia ze zdjęciem swojego zespołu, lokalu lub produktu, który jest Waszą specjalnością. Niech osoba poszukująca pracy już na etapie ogłoszenia doceni niezwykłą atmosferę oraz wysoką kulturę zatrudnienia właśnie u Ciebie. Zamieść ogłoszenie w języku polskim i angielskim, być może osoba zza granicy odpowie na Twoją ofertę.

Szukaj nietypowymi sposobami

Poszukiwanie pracownika na stanowisko w branży HoReCa może być okazją do reklamy Twojego biznesu. Według Leszka Ostrowskiego, specjalisty z 4Horeca:

„Jako właściciel przedsiębiorstwa w branży HoReCa masz z pewnością szeroką sieć kontaktów zawodowych oraz związanych z działalnością wielu instytucji w okolicy. Rozmawiaj ze znajomymi, może w ich kręgach ktoś poszukuje pracy w sektorze gastronomicznym lub hotelarskim. Wybierz dbałość o szczegóły, pozostawiając konkretne informacje o rekrutacji w miejscach, odwiedzanych przez potencjalnych pracowników. Ogłaszaj się za pomocą lokalnych mediów i twórz jasne, czytelne i wciągające ogłoszenia. Zachęcaj, nie zniechęcaj.” Według specjalisty kluczem do skutecznego, szybkiego znalezienia pracownika jest sieć kontaktów zawodowych oraz pozytywny wydźwięk ogłoszeń. 

Poszukiwanie pracowników w sektorze HoReCa różni się dziś od rekrutacji sprzed kilku lat, kiedy potencjalni pracownicy sami pukali do Twoich drzwi. To Ty i Twój zespół tworzycie markę, dlatego umiejętne trafienie do właściwego pracownika, który dołączy do Twojego zespołu jest kluczowe dla dalszego rozwoju. Tworząc informację o planowanym zatrudnieniu pisz jasno i wyraźnie, oferując aplikującym prawdziwą wiedzę, dotyczącą warunków zatrudnienia. Zadowoleni pracownicy nie będą chcieli zmienić pracy, a Ty zyskasz pewność stabilnego, doskonale zgranego zespołu, tworzącego markę. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here